.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
هفت تذکر براي حفظ بيشتر سلامت بدن

تحقيقات اخير حاکي از آن است که فعاليت با معده خالي مقدار بيشتري ازچربيهاي بدن را نسبت به زماني که فرد کربوهيدرات را براي ذخيره کردن داشته باشد، مي سوزاند.

تحقيقات حاکي از آن است که جذب شکر بيش از نياز بدن، خطر ابتلا به ديابت را افزايش مي دهد، اين درحالي است که اولين و مهمتري عامل ابتلا به ديابت، اضافه وزن بيش است.


مطالعه محققان کشورهاي مختلف نشان ميدهد که زنان با افزايش مصرف نوشيدني هاي همراه با شکر اضافه، خطر ابتلا به ديابت در آنها نسبت به مردان دو برابر مي شود.


زنان شرکت کننده در اين مطالعه، در يک دوره چهارساله ميزان مصرف آبميوه با شيرين کننده هاي مصنوعي از يک يا دو بسته درهفته، به مقدار يک يا بيش از يک بسته در روز افزايش دادند.


** غذاهاي ادويه دار، موجب افزايش سوخت و ساز بدن مي شود


خوردن غذاهاي ادويه داربه طور خاص نمي تواند افزايشي درميزان سوخت وساز بدن انسان و سوزاندن کالري هاي بيشتر هنگام استراحت شود.


همچنين هنگام خوردن غذاي داغ، دماي بدن به طور موقت بالا مي رود و قلب ممکن است به اندازه يک ضربان با سرعت بيشتري زده شود.


براساس اين مطالعه استفاده طولاني مدت از ادويه نمي تواند هيچ تغييري در ميزان سوخت وساز بدن داشته باشد وميزان سوخت و ساز فرد با جنسيت، قد، وزن کنوني و تراکم عضلات و سن سنجيده مي شود.


اين عوامل ميزان کالري هايي را که بدن براي حفظ فاکتورهاي حفظ حيات (حتي هنگام خواب شما)، خواهد سوزاند، تعيين مي کند.


** استفاده از خط چشم هاي مايع عامل عفونت سينوسي است


"ريچارد روزنفلد"، پزشک، رييس بخش گوش و حلق و بيني در بيمارستان دانشکده لانگ ايسلند آمريکا دراين زمينه گفت: نتايج تحقيق انجام شده بر اين نکته تاکيد دارد که خط چشم ها قادرند تا آب سينوس ها را کشيده و آنها را ذخيره کنند و از اين طريق موجب عفونت شوند.


**آيا فشار بند انگشتان، عامل آرتروز در مفاصل مي شود؟


براساس اين گزارش ،دريک مطالعه 74 نفر که 45 ساله و پيرتر بودند و طي چند دهه به شکستن بند انگشت خود مي پرداختند با 226 نفر که در مدت زمان بسيار گذشته به اين کارمي پرداختند، مقايسه شدند ونتايج آن حاکي ازآن بود که هيچ تفاوتي براي بروز "osteoarthritis" (ورم مفاصل استخواني ) بين اين دوگروه يافت نشد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.673 seconds.